Flexi Presentity
Flexi Presentity är ursprungligen vårt presence- och hänvisningssystem för företag med höga krav på sin tillgänglighet och sitt kundbemötande, men har idag även utvecklats till en komplett molnbaserad telefonilösning som täcker alla behov för såväl små som stora företag. Genom att alltid ligga i framkant för nya teknologier samt en stor lyhördhet för företags behov så har vi skapat en unik plattform som bygger på öppenhet och flexibilitet.
Styr din tillgänglighet Via mobilapp, softphone, exchange-kalender, röst-kommando eller MS Teams-klient styr användaren enkelt sin tillgänglighet för samtal.
Visuell röstbrevlåda är en effektivt funktion för att hantera inkomna meddelanden. Scrolla, radera, repetera, spara och vidarebefordra till kollegor eller externa parter.
Skräddarsydda efterval Anpassa valen som den inringande får när du inte kan svara. Förutom att lämna ett meddelande kan de exempelvis erbjudas att få e-post adress uppläst, bli kopplade till en kollega eller dröja kvar om du är upptagen i annat samtal.
Flera språkval Förutom Svenska hanterar systemet hänvisningar på Norska, Danska, Finska samt Engelska och avgör vilket språk hänvisningen skall läsas på baserat på den inringandes landsnummer.
Detaljerad statistik och rapporter Med statistikmodulen ges möjlighet att få fram en detaljerad översikt på verksamhetens in- och utgående samtal för såväl grupper som enskilda användare. Skapa och schemalägg egna rapporter för att analysera trafiken och därmed kunna optimera verksamheten.
Flexibla svarsgrupper och telefonkö Som administratör hanterar man enkelt svarsgrupper med valfria ringmönster och medlemmar, samt schemalägger öppettider. I svarsgrupperna skapas även villkorsstyrda regler för t.ex. köbesked och overflow för att säkerställa en hög servicenivå även vid hög belastning.
Automatisera och dirigera med IVR Med menyval i en eller flera nivåer kan den inringande erbjudas att hantera sitt ärende med hjälp av självbetjäning och på så sätt avlasta verksamhetens personal. Det kan t.ex. gälla att bli kopplad till en viss person eller avdelning, hitta eller begära ut information via SMS m.m.
Softphone
- Hantera din, och se kollegors tillgänglighet
- Hantera svarsgrupper och övervaka köer
- Ring, svara, koppla och spela in samtal
- Initiera chat och mail
- Skapa egna tillgänglighetsregler och samtalsprofiler
Mobilapp
MS Teams
- Tillgång till avancerade växel- och samtalsfunktioner direkt från MS Teams-klienten
- Samarbetsverktyg och kommunikation såväl intern som extern samlad i ett gränssnitt
- Underlätta installation och administration
Telefonist
- Anpassa vy och färgtema efter önskemål
- Snabbknappar, använd standard eller lägg in egna
- Spara sökningar och skapa favoritlistor
- Tydlig överblick på användare, köer och svarsgrupper
- Starta chatt samt skicka mail eller sms till användare
Avancerade svarsgrupper
Avancerade svarsgrupper
Upplevelsen som befintliga och potentiella kunder får i kontakten med en leverantör är en av de viktigaste faktorerna vid val av leverantör och kan därför utgöra en avgörande konkurensfördel. Med Avancerad svarsgrupp i Flexi CC får företag tillgång till verktyg för att skapa effektivare samtalsflöden och därmed ökad produktivitet och kundnöjdhet.
Snabbare service med effektiv samtalsstyrning baserat på kompetens och prioritet
- Minska behovet av att koppla samtal
- Prioritera kunder och ärenden
- Integrera med CRM eller ärendehanteringssystem
Ökad tillgänglighet med Call-back och Dynamiska grupper
- Erbjud kunderna att bli uppringda vid kö
- Informera om köplats eller beräknad väntetid
- Minimera svarstider genom att automatiskt nyttja mer resurser vid hög belastning
Förebygg och planera med statistik
- Övervaka i realtid i förebyggande syfte
- Planera bemanning och resurser