Support

 

Om du som slutkund, är i behov av teknisk support ska du alltid kontakta leverantören av ditt telefonisystem, dvs den certifierade återförsäljare du köpt våra produkter av.
Behöver du hjälp att hitta en certifierad återförsäljare av våra produkter, kontakta oss så hjälper vi dig att hitta en lämplig återförsäljare nära dig.

Vår telefonsupport 0498-25 30 30 är tillgänglig för våra certifierade återförsäljare vardagar mellan kl. 08:00-17:00 med lunchuppehåll mellan kl. 12:00–13:00.


Felanmälan – för certifierade återförsäljare

Felanmälan kan du göra via Supportwebben. Om du inte har ett konto registrerat så kan du maila eller ringa oss så skapar vi ett konto åt dig.

Det går också bra att göra en felanmälan via support@datatal.se eller telefon. Kom ihåg att ange namn, telefonnummer samt e-post och lämna en så utförlig felbeskrivning som möjligt. Mottagen felanmälan samt utförd åtgärd bekräftas alltid via e-post där du även får ett ärendenummer. Var vänlig att uppge ärendenumret vid eventuell vidare korrespondens.

Har du synpunkter eller önskemål angående supporten ber vi att du kontaktar Magnus Bäckström.


Boka teknikerutbildning om du är återförsäljare

Vill du ansöka om att bli återförsäljare, eller vill boka en teknikerutbildning om du redan är certifierad återförsäljare kontakta Petra Målberg Svensson.


Datatals supportmedarbetare

Magnus och Anders på supporten arbetar flitigt med att ge våra återförsäljare bästa servicestöd till nytta för dig som kund och användare. Datatals experter finns tillgängliga och hjälper till vid tekniska problem för att säkerställa hög produktkvalitet och bra service.

Kundsupport är en av våra viktigaste funktioner och därför lägger vi stor vikt vid att hålla en hög servicegrad och kompetensnivå inom vår support.